Τέσσερις πρώην υπουργοί Παιδείας βαθμολογούν, μέσω της "Καθημερινής", τις αλλαγές του κ. Γαβρόγλου στο, μεταρρυθμιζόμενο, σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ

Η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας

Οι προτάσεις του κ. Γαβρόγλου έρχονται να καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε από την πολιτική της αποδόμησης της υπουργίας Μπαλτά, κατά την "επαναστατική" περίοδο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Οι προτάσεις Γαβρόγλου είναι αποσπασματικές και αναχρονιστικές και υπολείπονται κατά πολύ των εξαγγελιών του. Η επανειλημμένως εξαγγελθείσα κατάργηση των Πανελλαδικών κατέληξε σε περιορισμένη ελεύθερη πρόσβαση στα υποβαθμισμένα τμήματα. Δημιουργείται με τον τρόπο αυτό μια τριτοβάθμια εκπαίδευση δύο ταχυτήτων.

Παράλληλα με τη συγχώνευση πανεπιστημίων και ΤΕΙ, υποβαθμίζεται η τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση και επιστρέφουμε στο χρεοκοπημένο μοντέλο ενός εκπαιδευτικού συστήματος που παράγει ανέργους ή ετεροαπασχολούμενους. Με ιδεολογική μανία κατήργησαν την Τράπεζα Θεμάτων, που θεσμοθετήσαμε το 2013, η οποία έκανε πιο αυστηρό και αντικειμενικό τόσο το εκπαιδευτικό έργο όσο και την αξιολόγηση των μαθητών. Στη θέση της προκρίνουν διπλές εξετάσεις σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, πλήττοντας την αξιοπιστία και των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Υποβαθμίζουν τα κλασικά γράμματα. Καταργούν τα Λατινικά και μειώνουν την αξιολογική σημασία του πρωτότυπου κειμένου των Αρχαίων. Υποβαθμίζουν τη διδασκαλία του μαθήματος της Επιστήμης των Υπολογιστών που καθιερώσαμε ως μάθημα γενικής παιδείας στη Β' Λυκείου, για πρώτη φορά, το 2013. Υποβάθμισαν τον θεσμό των προτύπων σχολείων.

Απέναντι στο λύκειο της αριστείας, της αξιολόγησης και της παιδευτικής αυτοτέλειας που θεσμοθετήσαμε, ο κ. Γαβρόγλου θεσμοθετεί το λύκειο της αμάθειας, επαναφέροντας την καταστροφική νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας.

"Καθημερινή της Κυριακής"